ROMANER
Paolo Coelho: Alkymisten, Zahir
Junot Diaz: Oscar Wao. Humoristisk, familiefortælling med masser af historiske referencer til Cuba. Lidt tålmodighed kræves. Der er mange personer, mange miljøbeskrivelser. Men masser af humor og indlevelse i Oscars fuldstændig grotesk skøre livshistorie.
Kerstin Ekmann: Hændelser ved vand, ulveskindet
Ildefonso Falcones: Havets katedral, Sigøjnerinden fra Sevilla
Peter Høeg: Den stille pige, De måske egnede
"Engelshjerte" af Maria Helleberg - en forfatter, jeg aldrig går galt i byen med.
Denne bog om Ann Sophie Rewentlow, der bliver gift til venstre hånd med Kong Frederik til trods for sin mors modstand.
Maria Helleberg: Dagmar
Jan Kjærstad: Tegn til kærlighed, Opdageren
Stieg Larsson: Mænd der hader kvinder. Jeg gider almideligvis ikke læse krimier, men denne serie fangede mig i en grad, hvor jeg stod med bogen ude over gryderne, når jeg lavede mad. Hver gang jeg kunne klemme et par linier fra bogen ind, så gjorde jeg det. Jeg var spændt, rørt, åndeløs, optaget og interesseret hele vejen igennem alle tre bøger.
Svend Åge Madsen: At fortælle menneskene, Manden der opdagede at han ikke eksisterede
Gabriel Garcia Marques: 100 års ensomhed, Kærlighed i koleraens tid
Ib Michael: Vanillepigen, prins, kejserens Atlas, Kilroy, Kilroy
Haruki Murakami: 1Q84, Norwegian Wood
Klaus Rifbjerg: Til Spanien
Kamila Shamsie: Brændte skygger. En af mine absolutte favoritter. Fortællingen, der starter med atombomben ved Hiroshima, flytter sig til Indien, Pakistan og Afghanistan for at ende i USA efter tvillingetårnenes fald. Så meget historie og politik der er fortalt gennem en families menneskelige handlinger og hændelser. Smukt og tankevækkende skrevet.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar