mandag den 26. januar 2015

Gymnastik på Fyn - og en forstuvet fod!!!

Tja foden venter vi lige med.

Weekenden bød på anden del af vokseninstruktørkurset, som jeg startede i november sammen med min makker fra Rosendal og en instruktør fra Valsgård. Et kæmpe bonus også at lære denne instruktør at kende, og jeg synes, vi har fået et samarbejde, som kan vise sig meget fordelagtigt i fremtiden for vores lokalområde i forhold til gymnastiktilbuddet.
Lige der fredag eftermiddag, hvor turen går til Fyn faktisk inden man når hjem fra arbejde vel vidende, at jeg stort set ikke når hjem og slappe af inden endnu en uge banker på døren, er det ikke entusiasmen der fylder mest.
Men da bilen dukker op, glæder jeg mig selvfølgelig til at se alle de andre kursister igen og med muligheden for en lur inden vi når Fyn, ja så er vi godt spændte og klar til kuset, da vi når frem.
Denne gang skal vi være i SG-huset -og hvilket fantastisk sted. Da vi ankommer er der træning i flere af hallerne - deriblandt sportsgymnastik, og lidt spændende er det da at se en flok små piger træne i den forskudte barre.
Fredag aften klør vi bare på, og med udsigt til en rigtig seng på et vandrehjem i denne omgang, så er det som om alting går lidt lettere, og uden at have opdaget det er det pludselig tid til aftensnack og sengetid.
Weekenden går hurtigt med foreningslære - generalforsamling, førstehjælp, forbindinger, opvarmning, bevægelseskvalitet, akrobatik, sæsonplanlægning, serieplanlægning, musikteori og selvfølgelig springmodtagning og springopstillinger.
Medkursisterne er inspirerende, alle spørger ind, kommer med ideer og erfaringer fra lokalforeninger og der deles på kryds og tværs. Vi hjælper hinanden over de forhindringer der måtte være - både fysisk og psykisk. Ja og så lægges der en rigtig forbinding og findes badekørestole til den kursist (Ja det var mig!), som vred om og forstuvede foden.

Jeg sidder og skriver dette indlæg 14 dage efter og jeg bliver stadig helt høj ved at tænke på weekenden og ikke mindst udbyttet. Mine instruktørkompetencer er øget betragteligt. Jeg er mere sikker i springmodtagning, men især mere sikker i træningsopbygningen og sikringen af en kvalitet og hensigtsmæssig fremgangmåde og rækkefølge, så jeg kan vejlede gymnasterne og ikke mindst de hjælpeinstruktører, som jeg har på mit hold. Jeg kan anbefale alle voksne sådan et kursus.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar