fredag den 1. november 2013

Halloween

Vi har fået fejret halloween godt og grundigt.
Jeg har det lidt dobbelt med traditionen.
Den hygger her i mørket. Græskarlygterne er en rigtig familietradition hjemme hos os. Det er en af de gange, hvor vi alle sætter os sammen ved bordet og forsøger at være kreative. Vi hjælper hinanden. Der er god tid til at snakke sammen - der skal jo udhules en del inden den kreative proces... Ungerne er på og glæder sig til at se det færdige resultat om aftenen udenfor.

Heldigvis var vi travlt optagede på selve halloween-dagen, så jeg slap for at diskutere trick or treat traditionen. Jeg har det lidt dobbelt med den. Dels er det jo hyggeligt for ungerne, og jeg køber gerne lidt ind til uddeling herhjemme. Samtidig synes jeg, det er lidt forkert at overtage denne tradition og smatidig beholde en lignende tradition herhjemme - fastelavn.
I år slap jeg heldigvis for at tage stilling :-)
Eller - de plejer at få lov, så jeg slap nok mere for at gå og tænke over, hvad jeg egentlig synes.

Vi afsluttede lige med klassearrangement i børnenes klasser - begge med temaet halloween.
I 0.b mødte vi op med aftensmad til buffeten - en lasagne, som vi kunne tage med hjem igen - der var rigeligt mad!
Børnene var udklædte og legede fantastisk. Vi kender ikke så mange forældre endnu - så det var en god mulighed for at få snakket med andre forældre i klassen.
Vi så, hvor meget børnene hygger sig sammen, og knægten havde vådt tøj - det er hårdt at have travlt med at lege pigerne efter drengene og omvendt. Jeg er helt tryg ved den klasse, han kunne ikke have det bedre.

Fredagen efter var det blevet 4.a, som skulle holde fest. Her startede vi med at skære græskarhoveder, der pyntede godt op i festlokalet. Vi kunne desværre ikke nå derud til tiden, noget Ada selvfølgelig var lidt ked af. Hun havde hængt vasketøj op og pakket service mm., så vi kunne komme hurtigt afsted (hvilken fantastisk datter). Jeg skulle hjælpe hende med udklædningen (makeup), men ellers klarede hun selv det hele. På skolen fandt hun hurtigt sammen med nogle, og hun er også rigtig glad for sin klasse. Vi hyggede os med de andre forældrepar og holdt et hurtigt forældremøde - hvor jeg kom til at melde mig til at lave en klassekontaktbog med billeder af børnene og deres familier.. Det er nu ikke så slemt et stykke arbejde, og jeg irriterer mig over, at jeg endnu ikke har lært hendes klassekammerateres navne - og slet ikke forældrenes. (Jeg vil faktisk ikke kunne genkende ret mange af hverken elever eller forældre ude i byen!). Derfor sluttede vi aftenen af med familiebilleder, og vel hjemme igen blev der god tid til at høre om aftenen, da Ada skulle have vasket maling af både ansigt og arme. Make-up fjerner gange 3 + sæbe gange 2 og en hård gnubning skulle der til!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar