søndag den 20. juli 2014

Micro View

Min husbond har fået tilsendt lidt legesager til ferien i form af elektronik og kodning. Ungerne og han har brugt lidt af formiddagen på at få en lampe til at lyse ved at skrive kode og samle smådelene. Jeg var faktsik ret imponeret over, hvor hurtigt ungerne (på 7 og 11) fangede ideen.
Som fysiklærer var jeg også imponeret over indholdet i æsken. Små pærer, motor og modstande.
Sættet ser jeg som yderst relevant i folkeskolen. Lidt basiskodning og forståelse af, hvordan programmering virker. Her koblet sammen med elektronik.
Desuden er det sjovt at se resultatet af sin kode komme til udtryk på lamperne. Eller nogle vil finde det sjovt -- andre vil synes det er keeeeeedeligt. I hvert fald kunne det være et bud på en anden fremgangsmåde, så tingene ikke bliver keeeeedelige og ensformige. Så variation i kedsomheden må være det vi går efter, og der kunne dette sæt være et godt bud.

Men det koster selvfølgelig penge....



Jeg bemærkede desuden, at Mortens Sommerskole også havde anskaffet sig udstyr og arbejdet med disse sæt. Her kan du læse mere om sommerskolen:
Mortens Sommerskole

Her kan du købe Arduino - hvilket fungerer næsten som Micro View
Arduino

Lidt Micro View kan købes her
Micro View

Vores sæt er et kickstarter-sæt, så derfor har jeg ikke fundet det magen til på nettet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar