torsdag den 10. juli 2014

Sommerferie betyder så meget

Tja - det er vel alt det, man ikke har tid til ellers.


Vi har nydt det gode vejr - ungerne under vandsprederen, jeg har fjernet ukrudt ved hækken, i urtehaven, i mit bed og mellem sten - nogle sten har jeg haft helt oppe, for at få ukrudtet væk, og ja så kan man jo lige så godt kante en smule af også? Jeg går ofte ud i haven, for liiiige at flytte vandsprederen, eller tage hynderne ind eller plukke et par jordbær. Og vips, så røg der 2-4-6 timer med snuden vendt mod jorden.

Jeg er vild med det. Jeg har ro, når jeg sidder derude. Jeg mærker vinden, myrerne kravler op af benet. Jeg tænker. Jeg tømmer hovedet og får plads til nye tanker. Jeg ser hele tiden, hvordan jeg rykker mig fremad meter for meter i min kamp mod ukrudt og for min hæk, min blomster, mine buske, mine urter og bær.

I urtehaven holder jeg spændt øje med spiringerne, er det den forventede porre, eller er det et stykke ukrudt?

Jo hvem sagde, at havearbejde er kedeligt?

Og det er vel dybest set det, ferien er om. Afslapning. At tømme hovedet, lade op, og få plads til nyt.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar