onsdag den 19. februar 2014

Man er ikke ældre end...

end man kan se og høre, mærke på skelettet eller føler sig i hjernen.
De ting følges da ikke altid lige ad.
Inspirationen til dette indlæg er så igen behovet for nye briller!!!!
Ud over prisen, ja så kan man da også mærke, hvor belastende det er, ikke at kunne se alting ordentligt. Mit største handicap er nattesynet. Allerede for 5-6 år siden stoppede en god kollega med at bede om et lift hjem!
Sidst jeg kørte om aftenen, blev jeg faktisk selv chokeret over, hvor lille en evne jeg havde til at orientere mig. Tak skæbne for de 2 passagerer, som kunne diregere lidt ift. afstande!
Hørelsen kniber også. Især til større arrangementer, hvor jeg ikke kan adskille de mange lyde. Så er det man sidder der og nikker og prøver på at gennemskue, hvad der bliver sagt. Eller endnu værre, opgiver helt, nikker og lader tankerne flyve helt andre steder hen. Pludselig har alle forladt bordet, og der sidder man tilbage og nikker endnu!
Skelettet er stadig intakt, og så længe det knirker, så holder det - ikke sandt. Jeg gør da også forsøg på en vejrmølle i ny og næ, men ikke uden større skader til følge. Så sidder man med hold i nakken dagen efter eller lignende. Alligevel kan jeg da heldigvis ikke holde mig i ro endnu - mine gymnastikpiger er stadig mit ugentlig fix. Selv om jeg på ingen måde kan følge med dem, så igen er jeg lykkelig for hjælpeinstruktørerne, som stadig er unge og friske, og som gerne tager et hav af vejrmøller og saltoer uden problemer.
Hjernen er skarp som aldrig før. Den følger hurtigt og sikekrt med, og så har den fået en ekstern harddisk som er lagret på min tablet til at minde mig om forskellige aftaler i ny og næ :-)

beautiful.
Happy Old Woman af Jaune d'eauFlickr


Er du bange for at blive ældre? Se portrætfotos her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar