onsdag den 2. oktober 2013

Der er babyer overalt!

Og de er bare sååååååå søde...
Uha, hvor kan alle babybillederne på facebook og barselsvisiterne sætte gang i hormonerne.

Uhmm - lækker unge
Naboer, veninder og kolleger, som alle er nedkommet med de mest vidunderlige små poder. Jeg må godt nok sige at hele min krop gerne vil sidde lidt med de små størrelser og mærke varmen, dufte babyduften.
Roen, som falder over en, fordi det lille menneske kun kræver nærvær - til gengæld kræves det fuldt ud. Og måske er det godt ind imellem at blive mindet om, at det stadig er vigtigt, når man er 36, at finde ro og være nærværende. Ikke kun, når man får et spædbarn i armene, men også overfor sig selv og sin familie og omgangskreds. Selv om de er ældre og kan udsætte deres behov, er det ikke en godt konstant at være igang med flere opgaver, at tænke på ens egen arbejdsliste, mens der laves lektier sammen med ungerne, at tjekke facebook under telefonsamtalen, at læse romaner mens der laves mad eller andre opfindsomme påhit, som effektiviserer!

Tingene finder jo ikke plads i sig selv, det kan ikke bundfælde, der tages hasige og uovervejede beslutninger - ja nogle gange har man endda sagt ja til noget, som man ikke vidste, hvad var!

så kom da ud...
Måske er det også gratis og mere fantastisk, fordi jeg ikke står og skal beslutte, om jeg skal have flere børn selv. Allerede med Jakobs graviditet måtte jeg erkende, at min krop ikke skal udsættes for den tyngde igen. Jeg døjer stadig med bækkenløsning - 6 år efter! Vand i kroppen og masser af gener.

Meeeen, når jeg lige sidder der, så er de da søde, de små buttede og tillidsfulde ansigter, der flækker i et smil og kommer med glade lyde - ja så kunne en barsel lyde ret tiltalende :)
Så gør da noget!
Men jeg ved jo godt, at de vidunderlige øjeblikke ikke vokser ind i himlen. Hormonerne, amningen, den manglende søvn, det konstante krav på ens krop er alt sammen også en del af pakken.
Og så er jeg rigtig godt tilfreds med størrelsen på min familie :-)







Ingen kommentarer:

Send en kommentar