lørdag den 7. september 2013

Om at nå det hele...

Den konstante fornemmelse af at være bagud med tingene synes at have varet ved lidt for længe.
Men denne weekend skal der komme has på tingene!
Mine forældre har hentet begge unger med på camping i Jespershus - og det er lykken både for ungerne og jeg selv.
Nu er det tid til at slappe af, finde de gode romaner frem, løbe en tur, tage på shopping og nyde et cafebesøg eller biografen med den kære mand!
... eller man kan sætte sig og rette matematikafleveringer, matematiktests og lave arbejdsrum til fysik og et forløb om trafik, undersøge mulighederne for at få en trafikambassadør ud. Få læst de mange beskeder og mails, som har hobet sig op.
Og nu her klokken næsten midnat, føler jeg, at jeg aldrig får bund i tingene, jeg mangler stadig matematiktestene, og jeg går nok ikke i seng, før de er færdige. I morgen skal jeg have ordnet de sidste forberedelser til hyttetur i strten af næste uge og have pakket - regntøjet desværre.
Alligevel er der håb og optimisme tilbage inde i mig. Overblikket over, hvilke opgaver der mangler, er på vej tilbage. Opgaverne kan presses ind i løbet af ugen (bortset måske fra en fagdag på fredag, hvor jeg har lovet noget med et engelskværksted...!).
Arbejdsrummene på intra er blevet ret gode. Jeg er meget tilfreds.
Materialerne til udskolingen på "sikker trafik" er fantastiske, så det skal nok blive rigtig godt at arbejde med.
Fysikarbejdsrummet glæder jeg mig til at komme igang med - nu er det en skam, at timerne i denne uge er aflyst pga. fagdagen :-).
Men det er jo kun arbejdsdelen, så er der lige hjemmet - datteren skal holde fødselsdag på fredag for tøserne i klassen - med Hawaii-tema. Gode ideer modtages med kyshånd - og det skal helst ikke tage tid at forberede ;-).
Hjemmet trænger til en kærlig hånd både ude og inde, men det kan heldigvis vente - skidtet tyder på andre prioriteringer.
Åh ja - forældremødet blev rigtig godt. Det er dejligt at få et positivt samarbejde igang med tydelige forventninger til parterne. Klassen var fantastisk fredag. Jeg er heldig altid at få megasøde børn i mine klasser :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar